Veranstaltungen

Fr 26.10.2018
19.00 Uhr
Musik   thirsty & miserable: Schanell (Wave-Punk, Dresden) + Swoosh (Rock, Berlin)

doors 19:00 - show 20:00

Ein Wave-Punk Duo bestehend aus zwei Musikerinnen die sich ganz mit ihren Intrumenten verbinden und bedingslos dem Gegenüber stellen. Dabei ist alles ganz einfach- wirbelnde Sticks treiben das Schlagzeug voran, drückende und weite Klänge ziehen die Gitarre zum Gesang hin und wieder zurück. Schanell sind ein Sog, eine Verbindung von Dreck und Luxus. Zerschundene Knie und Schweiß, Energie, Liebe und Wut. Die Sinnlichkeit vertieft sich in ihrer Musik zerbrechlich und schön. In einem fast sichtbaren Vakuum ziehen sie die Zuhörer mit hinein und werfen sie durch die Luft.
 
 
Swoosh: "Prismatically skewing arena rock show tropes into tiny practice room acid trips" (The Quietus)
 
Felix-Florian Tödtloff (Electric guitar)
Bärbel Krämer (Electric guitar)
Christian Wisch (Electric guitar)
Lena Kilkka (Saxophone)
Felipe Salazar (Drums)
 
https://flennen.bandcamp.com/track/schanell-light
https://soowsh.bandcamp.com

Mi 31.10.2018
19.00 Uhr
Musik   thirsty & miserable: Bonn (Drums n Bass/Punk n Roll, Würzburg) + Hobby (Punk aus Berlin)

Bonndoors 19:00 - show 20:00
Bonn sind Andreas Wehner (Ex-Shokei) und Philipp Oberhagemann (Ex-Harke). Bonn sind Schlagzeug und Bass. Bonn sind ein Duo, was ja durchaus angesagt ist heutzutage. Bonn spielen Rock'n'Roll - und zwar so wie Motörhead Rock'n'Roll spielen (laut und dreckig), ohne dabei wie Motörhead zu klingen. Stattdessen bewegt sich das Ganze irgendwo zwischen Noise-Rock und Post-Punk, um mal ein paar Schubladen aufzumachen. Vor allem: Für ein Duo klingt das alles ganz schön wuchtig.

Bonn
bringen im September ihr Debütalbum heraus. Und Obacht: Es wird ein Konzeptalbum über Sport. Sackzement! Das muss man erstmal sacken lassen! Es geht um Ruhm und Rausch, um Wahnsinn und Wahnvorstellungen, um menschliche Ängste und unmenschliche Anstrengungen. Neun Songs, 25 Minuten, Gesang zwischen kehligem Gebelle und Rockoper-Pathos à la Queen, Riffs ohne Ende, dabei durchaus tanzbar. Musik, die durch den Nebel ballert wie seinerzeit Walter Röhrl auf Fiat in der legendären Nacht von Arganil. Darauf einen Ahlenfelder!

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HOBBY (Punk aus Berlin - 2/5 Trip Fontaine / Zeitstrafe)
Basti, Nicolò und Flo lernten sich beim gemeinsamen Konzerte spielen in Italien kennen. Nicolò und Flo haben sich in der Toskana Socken um die Füße gebunden. Nicolò schlief einige Wochen auf der alten Ledercouch in Flos Wohnzimmer. Basti und Flo gingen zur Uni, Nicolò hat gekellnert und ist gereist. Als Nicolò nach Berlin zurückkam, wollte er wieder eine Punkband machen - questa volta in tedesco. Basti hat ihm seine Gitarre geliehen. Das erste Lied war Gastroboy. Hobby proben bei Hans im Keller, wenn keine Nachtschicht ist, telefonieren für die Betriebssteuerung und machen Busübergaben.

https://bonndrumsandbass.bandcamp.com/
https://www.facebook.com/bonnbonnbonn/
https://ybboh.bandcamp.com/releases
https://www.facebook.com/events/450860738655599/

Fr 02.11.2018
19.00 Uhr
Musik   thirsty & miserable: Group Of Man (heavy Post-HC, UK) + Malm (Noiserock, Würzburg)

group of mandoors 19:00 - show 20:00
malm

Group Of Man came together in the space of a few weeks at the tail end of 2015 after the slow agonising death of MINE. Suckers for punishment and a combined love of punk and classic rock, Chris Barling (ex Hang The Bastard) and Mark Scurr (ex Centurions Ghost) took advantage of Pariso calling it a day and pounced on Stu Anderson AKA The Death Hammer to play bass. After a revolving door of different members and fill ins, the line up is complete with the additions of Joe 'The Real' Watson (Apologies, I Have None) and Dan Mills (ex Hammers).


Man mag es kaum glauben, aber MALM gibt es mittlerweile seit 20 Jahren!
Man kann sie nun also getrost als Urgestein der deutschen Noise-Rock Szene bezeichnen!
20 Jahre Noise und Energie, Liebe, Wut und Leidenschaft, brachial und zart, hemmungslos und wild, laut und verspielt, aggressiv und zärtlich.
Kompromisslos, gnadenlos gegenüber uns und gegenüber Euch
Mit neuem Bassisten und neuem Material zieht es die Würzburger auch in diesem Jahr wieder auf die Bühne!

„Ein abgedrehtes Noise-Gewitter mit wirren Bassläufen und einer schrägen Gitarre, die sich durch komplexe, dissonante Songs zirkeln.“
(Ox-Fanzine)

„malm aus Würzburg fahren eine ganz eigene Form von Minimalismus und Radikalrock.“

(Visions)

https://groupofman.bandcamp.com/
http://www.merkedirmalm.de/
https://merkedirmalm.bandcamp.com/

Mo 05.11.2018
19.00 Uhr
Musik   thirsty & miserable: Sax Ruins (Jazz-Core/Improv Noise, Japan - Ipecac) + Gorilla Mask (Avant-Thrash-Jazz, Bln)

sax ruinsdoors 19:00 - show 20:00 - danach "Strange Tunes on Monday"
gorilla mask

Formed by Tatsuya Yoshida (drums) and Ono Ryoko (alto Sax) to perform RUINS's songs in 2006, the duo has only done a few live shows until now. As Sax Ruins, they have restructured the orchestration of Ruins with the involvement of the saxophone with the result sounding like a big band playing progressive Jazz Core.

Ryoko Ono is actively working as an improvisational musician in Nagoya, Japan. She also plays in jazz, rock, funk, rhythm & blues and hip hop bands, as well as working as a studio musician. In 2007, she formed her own band, "Ryorchestra." Ono has created her own musical language, "Language R," to compose and write lyrics. Some tracks have dramatic movements like progressive rock, and some have clear classical influences. Lately, she uses "non-breath" circulation technique and multi-phonics to explore and pursue endless, rich and complex sounds.

Tatsuya Yoshida is one of the most innovative drummer/composer/improviser in the Japanese avant-garde music scene. Yoshida is the founder and drummer of Ruins. Yoshida crafts a new, complex and concentrated style, incorporating the expressiveness of prog rock, the freedom of jazz and the energy of punk with Sax Ruins. This group's unique basic instrumentation of drums and bass was no less than a palace revolt against the established role of the rhythm section. As if setting the basement servant headquarters aflame and then tromping upstairs to take control of the house, the two musicians let their amazingly intricate rhythmic patterns become the music -- not that "rhythmic patterns" is much of a description of what most of it sounds like, kind of like calling the Thames River "water." He also plays in numerous groups; he needs to, to sustain sufficient space for his overflowing creativity. Yoshida has worked with many musicians such as John Zorn, Derek Bailey, Bill Laswell, Keiji Haino, Otomo Yoshihide etc. and has been released more than 100 CDs.
 
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GORILLA MASK is:
Peter Van Huffel – Alto Saxophone
Roland Fidezius – Electric Bass & Effects
Rudi Fischerlehner – Drums

Ground-shaking grooves, hammering rhythms and wailing melodies, layered with explosive no-holds-barred improvisations: GORILLA MASK is a type of sonic madness roaring with a restless, implacable energy that totters dangerously on the verge of total chaos. They craft spirals of sound in 4 or 5 dimensions, jabbing you in the ribs as they mess with your brain – the ebb and flow of an actuely aware trio of musicians who know what they want and know how to get it. Canadian ex-pat Peter Van Huffel is a saxophonist out of Coltrane, Ayler and Zorn, but he frames his improvisational forays in the context of a trio with hard rock dynamics, riding the churn of Roland Fidezius’ frenetic bass and Rudi Fischerlehner’s pulsating drum kit like a surfer on the biggest wave he’s ever seen.

GORILLA MASK is the product of a constantly active, hyper-intelligent hive-mind of three virtuosos; their music a mishmash of punk, rock and metal influences rooted in jazz, free-improvisation and the modern avant-garde. A collision of styles which form the key to the band’s identity. This is bold, audacious 21st Century music writ huge, with innumerable influences and tendencies, gritty and urban, intellectual and ready to run a marathon.

https://saxruins.bandcamp.com/
https://ipecac.com/artists/sax_ruins
http://gorillamaskmusic.com
https://www.facebook.com/events/322983011782389/

Mo 19.11.2018
19.00 Uhr
Musik   thirsty & miserable: ?ALOS (Muse of Chaos - queer-pagan-doom-avant-metal, Ravenna/Italy) + Bleedingblackwood (Experimental, Berlin)

alosdoors 19:00 - show 20:00 - danach "Strange Tunes on Monday"
bleedingblackwood?Alos is: music, performance, dance, political activism, social critic, history, feminism, queer, anarchy.
?Alos is the shape of chaos.

BIO
Stefania Pedretti/?Alos (Vigevano, IT 1976)
From 2006 to 2011 lives and works in Berlin, now lives in Ravenna (I)
Active from 1998, she is a member of OVO and ALLUN. She has played in more than one thousand concerts.
She has released four albums as ?Alos and seven albums as OvO.
In 2015 and 2016 she collaborated with the director Markus Öhrn in the Azdora project. From 2017 she start to collaborate with Santarcangelo Festival as a music curator.
?Alos is a musician and an experimental performer, from 2003 she melts these disciplines to create shows/performances in which live music is a basic element.
Her work surpasses the boundary between performing arts, integrating experimental music, performance, improvisation and video art and makes the audience participate actively in the show through the stimulation of the six senses.

The feminine figure is the basis of each performative action and its role both in history and in the contemporary society is critically investigated.
 
She has played in the whole of Italy and Europe, in the United States, Canada, Russia, China, Vietnam, Mexico and Israel.
 
 
BLEEDINGBLACKWOOD - Pling-Plong-Frickel-Düstel-Müstel-Sad-Sad-Sad-Neo-Classic-East-European-Accapella-Folk-Pop
 
http://www.signorinaalos.com
https://bleedingblackwood.bandcamp.com/releases
https://www.facebook.com/events/1714385052016669

Sa 24.11.2018
19.00 Uhr
Musik   thirsty & miserable: SVIN (experimental Jazz-Rock, DK) + Human Hair People (krauty Post-Punk, Bi)

doors 19:00 - show 20:00

Since debuting in 2011 with Heimat, SVIN has made their mark on the international music-scene with four albums and a fifth one in the making. SVIN recorded their latest critically acclaimed album, Missionær (2016), in the legendary Sundlaugin studios in Iceland with massive inspiration from the epic surroundings. A new, darker synthetic sound took the band in a new direction and laid out a new course that is being explored in the work with the coming release. SVIN creates pulsating freeform rock with layers of narco-folklore, punk and doom.
 
In the aftermath of the release of Missionær, SVIN performed at the prestigous Roskilde Festival in 2017 and have during recent years toured extensively all over Europe, Russia and The Balkans as well as working with films and dance.

“Fact remains that this is one damn interesting piece of work, one that you need to check out, whatever stuff you usually listen to.” Merchants of Air

“The new album sees the band further pushing the envelope of just what they’re capable of, producing another enigmatic album experience that offers intense rushes and surprising calms. “ -Gareth Watkin, echoesanddust.com

“The music is magic — a repeating motif of clanging, chiming guitars and pounding percussion, punctuated by even more compulsive rhythmic patterns and the seething flow of poisonous riffs.” -No Clean Singing (USA)

“The new album ‘Svin’ sees the band offering up a phenomenal and unrelenting barrage of psychedelic experimental music, bordering the lines of post-rock and experimental jazz. Svin demonstrate wonderful musical technique on their latest effort, one that excites and sometimes confounds in oddly enjoyable ways.” -The CD Critic (UK)  ★★★★☆
 


HUMAN HAIR PEOPLE (BI)
Abseits aller hippen Anbiederung an den modernen Lifestyle ordnen sich diese altgedienten Schlachtrösser des lokalen Punkrocks der Achtziger Jahre  zwischen „Nomeansno“ und „Can“ ein. Und das völlig zurecht, denn ihre Skills und Musikalität lassen sie meilenweit aus dem Durchschnittsbandsumpf hervorragen und verzichten dabei grosszügig auf  jegliche Ansätze von Muckertum und Egogegniedel. Ihr Sound: Spröde, dubbig, minimal, hypnotisch und seehr eigenwillig oder wie sie selber sagen: ‚Konventionelle Songstrukturen werden gebrochen und Klischees vermieden. Rhythmik geht vor Melodie, Zeit für Dynamik geht vor instrumentalen Soli.‘
Ihr Stil: aufgeklärter Postpunk britischer Prägung.
Mit Leuten von Mind Overboad, Notdurft, Kress, Flugs von Statten, um nur einige zu nennen.
Referenzbands: Pop Group, Gang Of Four, Maximum Joy, Public Image Ltd.

http://www.svin-music.com/
http://www.svin.bandcamp.com/
https://www.facebook.com/HumanHairPeople/

Do 29.11.2018
19.00 Uhr
Musik   thirsty & miserable: Hildegard von Binge Drinking (Power-Kraut n Knertz-Rap, Würzburg)

HvBDdoors 19:00 - show 20:00
Widersprüche. Widersprüche. Immer diese Widersprüche. Hildegard von Binge Drinking sind schwer zu fassen - gerade weil sie sich selbst widersprechen, ständig und überall.

Ist das noch der breite, sphärische Synthesizer-Rock vom selbst betitelten, inzwischen ausverkauften Debütalbum? Um’s kurz zu machen: Nein. Das hier ist dringender, drängender. Immer hart an der Drei-Minuten-Grenze. Statt Vocoder und dicken Keyboardflächen gibt’s hier Sprechgesang und dünne, düstere Melodien. Klar, „Honni und Nonni“ (Jens Rachut) machen nach wie vor in Schlagzeug und Elektronik. Aber letztere klingt hier mehr nach DAF als nach Kraftwerk, gerade bei „Loom“. Weniger Kraut, mehr scharfe Kanten. Und statt weitem Raum („Space“) beklemmende Enge.
 
 
http://www.hildegardvonbingedrinking.org/
https://hildegardvonbingedrinking.bandcamp.com

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das ist der text
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