Veranstaltungen

Fr 27.10.2017
19.00 Uhr
Musik   READY STEADY GO: Polaroyds (60´s Beat) & The Kinky Boots (Garage Beat & R n' B)

Die Polaroyds aus dem Berliner Wedding verstehen es, den Klang und die Energie der Beatmusik der sechziger Jahre in ihre Stücke aufzunehmen und ihren sound mit ausgewählten Perlen dieser Epoche zu würzen. Die Livequalitäten der vierstimmigen Polaroyds sind über Jahre in den Beat-Clubs Europas gereift.



The Kinky Boots. Die neue Beat & Garagecombo aus Berlin!
Vier Freunde kreieren einen ganz eigenen Sound aus 60s Garage Beat mit einem Schuss R&B, verfeinert mit ein wenig Soul and Fuzz. Sie sind aufgewachsen in den 80er und 90er Jahren mit der Musik der 60er. Ihre Musik ist geprägt von den Einflüssen zahlreicher Helden wie The Kinks, The Who, Small Faces, Count Five, The Remains, The Mighty Caesars, The Prisoners, The Barracudas, The Nomads oder den Stomach Mouth.
Die Boots weisen einschlägige Benutzungsspuren auf: Ehemalige Bands umfassen Gloop, Gabba, The Black Rainbow, Mad Sin, The Fuzz, The Thomas Crown und The Vampyres.

https://www.facebook.com/thepolaroyds/
http://the-polaroyds.de/

Sa 28.10.2017
19.00 Uhr
Musik   thirsty & miserable: Manual de Combate (Punk/Noise, Santiago de Chile) + Siwomat (Post-Punk/Noise-Rock, Berlín)

Manual de Combatedoors 19:00 - show 20:00
Siwomat Chilean experimental noise punk duo MANUAL DE COMBATE have recently released an interesting new split with their friends from DUMO, offering a solid load of full-force drum slams, fuzzy slabs of bass, and crushing it into the wreckage of garage, noise rock, and post punk. Abrasive, affecting and inventive, the record sounds like a minimal, yet explosive novelty. MANUAL DE COMBATE will be hitting Europe for the first time in support of this adventurous release in October and November, with shows taking place in the Netherlands, Germany, France, Spain, Italy, Austria, Switzerland and Czech Republic.

SIWOMAT: post-punk / noise-rock in spanish based in Berlin.
Start. The band was borned in Berlin in 2014 as a minimalist proyect of bassguitar and drums with spanish texts, working on D.I.Y. basis. With the introduction of the guitar the soundimage was complete and lead to the creation of their first LP, INTEMPERIE („Outdoors“, 2016, self-edited, vinyl and digital).
Recordings. At the begining of 2017 (januar-april) the LP was presented in Berlin (Supamolly), in Spain (Valencia, Barcelona) and in South America (Argentina, Uruguay), the three corners where the band puts the focus on his networking.
At the moment the band is releasing new material, a serie of 4 short EP's with three songs each, recording live and using portaestudio: „Tapes I“ (june 2017) and Tapes II (july 2017) are already available on digital support, while „Tapes III „ are expected end october.
Influences. Some post-punk bands from the 80' (The fall, Violent Femmes); some
noise-rock bands from the 90' (Shellac, Jesus Lizard), spanish lyrics from the indie-rock scene in Uruguay, Argentina and Spain (LHM, Dios); and the D.I.Y. Practise (Fugazi).
Musicians. Antoni Calbo on drums (Valencia/Spain), Carles Navarro on guitar (Barcelona/Spain: Raid, Resurrection Elvis) and Pablo Paciuk on bassguitar & vocals (Berlin: Schredder; Bordeaux/France: Osso Bucco; Montevideo/Uruguay: LHM, Elixir).


https://manualdecombate.bandcamp.com
http://siwomat.com
https://siwomat.bandcamp.com

So 29.10.2017
20.30 Uhr
Spezial   KNEIPE. cozy athmosphere, cheap beer, free kicker, good people, great music.


Mo 30.10.2017
19.00 Uhr
Musik   little league shows presents: MESSER (post-punk, hh/bln/ms) + PERFORMANCE (exp pop, ger) - Ausverkauft!

+ aftershow djs ab 22 Uhr!

Little League Shows
presents: MESSER (post-punk, hh/bln/ms) + Performance (exp pop, ger)

at Schokoladen. doors 19 uhr, show beginnt 20 uhr!
>>> auf grund des großen Interesses ausnahmsweise mal tickets im vorverkauf >>> AUSVERKAUFT >>> ZUSATZKONZERT Dienstag 31.10! 
nach 22 uhr: aftershow djs (tba).
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»Das ist keine kleine Musik mehr. Das neue Album von MESSER baut einen enormen Hallraum auf, eine nächtliche Riesenkammer, in der sie alle ihr Echo finden, die Geisterstimmen aus dem SO36 in Berlin, der frühen Hamburger Schule und dem Ratinger Hof (und das ist doch Fassbinder hier, und das Malaria, und ist das jetzt mehr Brian Ferry oder Rio Reiser?). Ihre spezifische Hauntology beschwört die Unsichtbaren im Medium eines Rock, der zweifellos den Achtzigern verpflichtet und doch alles andere ist als Retro. Denn hier geht es nicht um nerdige Indie-Spurensuche in der staubigen Verweishölle des Pop und schon gar nicht um Nostalgie – hier wird ein Erbe angetreten! Das sagt der klare, ganz und gar unfrickelige Gestus der Musik, und diesen Anspruch erheben unmissverständlich die abstrakten, allegoriegesättigten Lyrics. Kurz: Messer bauen diese gespenstisch große Echokammer als Raum, in dem ein neues Pathos gewagt werden kann. Ihre Songs kommen vollständig ironiefrei, dabei aber nie überheblich daher, das neue Pathos ist (wenn man so etwas von Pathos sagen kann) tastend, nicht abgedichtet gegen Enttäuschung und Lächerlichkeit, aber auch keinen Moment lang von ihnen gehemmt, sondern vorbehaltlos gegenwärtig. Tradition erscheint in Form helfender Geister, sie „verschwindet aus der Zeit / und bleibt doch ewig“ (Staub), indem sie sich in Schubkraft für das Neue und Eigene verwandelt. Und das geht nach vorn.«
(Prof. Dr. Moritz Baßler über »Die Unsichtbaren«)

Messer sind Manuel Chittka (Percussion), Pogo McCartney (Bass/Orgel), Milek (Gitarre/Synthesizer), Hendrik Otremba (Gesang) und Philipp Wulf (Schlagzeug).

/// https://www.facebook.com/gruppemesser/ /// http://gruppemesser.blogspot.de/ /// https://soundcloud.com/gruppemesser

Performance ist die Vertonung einer fast lebensnotwendigen Lust zur Musik, anachronistisch durch die Pop-Historie, in starker Affinität zum Pomp der wavigen 1980er Jahre – mal in Verneigung, mal überheblich, immer mit Charme und Herz. Da verbeugt und überhebt sich ein Einzelner, in der Performance aber geht es um das große Miteinander.

/// https://www.facebook.com/performancebb/ /// https://performancebb.bandcamp.com/

littleleagueshows.tumblr.comhttps://www.facebook.com/events/513204149033417/

Di 31.10.2017
19.00 Uhr
Musik   little league shows prsnts: MESSER (post-punk) + PERFORMANCE (exp pop) ZUSATZKONZERT!

die LSD - Liebe statt Drogen - Lesebühne findet heute nebenan im Club der Polnischen Versager statt!

Das MESSER + PERFORMANCE konzert montag 30.10. ist schon ausverkauft, daher dieses spontane zusatzkonzert einen Abend später! (danke an die dienstägliche LSD - Liebe Statt Drogen Lesebühne, die für diesen abend nach nebenan in den Club der polnischen Versager umzieht um uns dieses konzert zu ermöglichen! ♥)
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Little League Shows presents:

MESSER /// post-punk, hh/bln/ms
Performance /// exp pop, ger

at Schokoladen. doors 19 uhr, show beginnt 20 uhr!
>>> auf grund des großen Interesses ausnahmsweise mal tickets im vorverkauf >>> https://goo.gl/v5G4aK
nach 22 uhr: dj alex plush anders (post-punk/glam/wave).
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»Das ist keine kleine Musik mehr. Das neue Album von MESSER baut einen enormen Hallraum auf, eine nächtliche Riesenkammer, in der sie alle ihr Echo finden, die Geisterstimmen aus dem SO36 in Berlin, der frühen Hamburger Schule und dem Ratinger Hof (und das ist doch Fassbinder hier, und das Malaria, und ist das jetzt mehr Brian Ferry oder Rio Reiser?). Ihre spezifische Hauntology beschwört die Unsichtbaren im Medium eines Rock, der zweifellos den Achtzigern verpflichtet und doch alles andere ist als Retro. Denn hier geht es nicht um nerdige Indie-Spurensuche in der staubigen Verweishölle des Pop und schon gar nicht um Nostalgie – hier wird ein Erbe angetreten! Das sagt der klare, ganz und gar unfrickelige Gestus der Musik, und diesen Anspruch erheben unmissverständlich die abstrakten, allegoriegesättigten Lyrics. Kurz: Messer bauen diese gespenstisch große Echokammer als Raum, in dem ein neues Pathos gewagt werden kann. Ihre Songs kommen vollständig ironiefrei, dabei aber nie überheblich daher, das neue Pathos ist (wenn man so etwas von Pathos sagen kann) tastend, nicht abgedichtet gegen Enttäuschung und Lächerlichkeit, aber auch keinen Moment lang von ihnen gehemmt, sondern vorbehaltlos gegenwärtig. Tradition erscheint in Form helfender Geister, sie „verschwindet aus der Zeit / und bleibt doch ewig“ (Staub), indem sie sich in Schubkraft für das Neue und Eigene verwandelt. Und das geht nach vorn.«
(Prof. Dr. Moritz Baßler über »Die Unsichtbaren«)

Messer sind Manuel Chittka (Percussion), Pogo McCartney (Bass/Orgel), Milek (Gitarre/Synthesizer), Hendrik Otremba (Gesang) und Philipp Wulf (Schlagzeug).

/// https://www.facebook.com/gruppemesser/ /// http://gruppemesser.blogspot.de/ /// https://soundcloud.com/gruppemesser

Performance ist die Vertonung einer fast lebensnotwendigen Lust zur Musik, anachronistisch durch die Pop-Historie, in starker Affinität zum Pomp der wavigen 1980er Jahre – mal in Verneigung, mal überheblich, immer mit Charme und Herz. Da verbeugt und überhebt sich ein Einzelner, in der Performance aber geht es um das große Miteinander. 

/// https://www.facebook.com/performancebb/ /// https://performancebb.bandcamp.com/

littleleagueshows.tumblr.comhttps://www.facebook.com/events/367565797005894/
https://goo.gl/v5G4aK

Do 02.11.2017
19.00 Uhr
Musik   Tin Woodmen (Indierock/Stuttgart) + we want a king (Rock/Stuttgart) prestented by Punkfilmfest Berlin Booking

TIN WOODMENdoor 7 pm, show 8 pm (Aftershowparty from 10 pm with DJ)
Wenn sich diese vier Jungs aus dem schwäbischen Hinterland treffen, kracht es ordentlich. Gegensätze ziehen sich an und so schafft es TIN WOODMEN Garagen-Sound mit sanften Melodien zu vereinen, harte Instrumental-Passagen mit feinen Indie-Klängen. Das Quartett überschreitet die Grenzen des Genres mit Genuss und überrascht das Publikum immer wieder mit seinen Einfällen. Drums, die wie eine Lokomotive nach vorn ziehen. Bass, der Eier hat wie ein echter Kerl. Die warme volle Stimme von Sänger Nelson und vor allem diese next-level-Gitarrenwand. Das ist TIN WOODMEN.

Ob Club oder Festival, diese Band passt auf jede Bühne. TIN WOODMEN hat sich über die Jahre hinweg von der Garagenband zu einem wuchtigen Live-Act gemausert und mit Szenegrößen wie Schmutzki, Bakkushan, Benzin oder TOS gespielt. Die vier Musiker haben ihren Sound gefunden. Sie werfen ihre Wortklänge spielerisch durch die Venues und begeistern damit sowohl Genreliebhaber als auch Neulinge. Wir waren alle mal in einer Garagenband - aber hatten keine Ahnung, wie Indie-Rock wirklich geht. TIN WOODMEN weiß es.

https://www.facebook.com/tinwoodmen/
https://www.facebook.com/wewantaking/
http://sptfy.com/urS
http://apple.co/1WY2YTE
http://bit.ly/2gDbzNy
http://bit.ly/1SUOvrK

Fr 03.11.2017
19.00 Uhr
Musik   Drunk Motorcycle Boy (Punkrock) + War with the Newts (Punkrock/Berlin) presented by Punkfilmfest Berlin Booking

DMBdoor 7 pm, show 8 pm (Aftershowparty from 10 pm with DJ)

DRUNK MOTORCYCLE BOY is now a 5 piece-powerhouse form northern germany playing punkrock/emo in the vein of bob mould, samiam and maybe a little bit of boysetsfire.

War with the Newts


Loud music from Berlin! With Alberto on Bass, Alex on Drums and Kostia on Guitar and Vocals. The perfect soundtrack for breaking into a police station…


 



 


 

https://drunkmotorcycleboy.bandcamp.com
https://www.facebook.com/Drunk-Motorcycle-Boy-204044213051796/

Sa 04.11.2017
19.00 Uhr
Musik   schnick schnack schnuck + thirsty & miserable: THE WORLD (Upset The Rhythm, California) + Nunofyrbeeswax (Lo-Fi Pop-Punk, Bln)

the worlddoors 19:00 - show 20:00

THE WORLD are five people from Oakland, California who write rambunctious dance music with a post punk tool kit and an insightful yet short attention span. Their songs typically clock in around two minutes long and are a wild head-rush of Amber Sermeno's funk-minded bass lines and shuddering dubbed-out guitar courtesy of Andy Jordan. Amber also sings alongside Elyse Schrock, who anchors their propulsive songs with some supremely robust drumming. The steady beat is bolstered by Stanley Martinez's flurrying saxophone melodies and Alexa Pantalone's expansive bongo rhythms. Alexa also plays sax on half of the songs too, contributing further to the complex interplay of instruments that make The World's music so immediate, compelling and groove conscious.

The World sound like the future erupting out of all your favourite DIY punk 7"s simultaneously. There's the infectious momentum of Essential Logic driving things ever forward, the arty minimalism of Lilliput underscoring the band's lyrical subject matter. Whilst the instinctual songwriting of Swell Maps pervades alongside the manic humour and inclusiveness of Splodge. The World use all these lightning rods as jumping on points to hurtle us all into a new dimension very much of their own making. This upsurge of energy and vision has now been skillfully captured on the band's debut LP 'First World Record', out this October 6th on Upset The Rhythm.


Nunofyrbeeswax write and play a bunch of pop songs as raw as their hearts in a minimal set up. ...and that's how we like it!

 

http://theworldband.tumblr.com/
https://nunofyrbeeswax.bandcamp.com/
https://www.facebook.com/events/1295833840562179

So 05.11.2017
20.30 Uhr
Party   Karaoke Nacht mit Kj DER KÄPT’N

... und den Schokis
KJ Der Käpt'n kommt mit einem fetten Angebot aus allen nationalen und internationalen Künstlern!
Der Abend hat schon lange Kultcharakter und ist zum Kreischen fröhlich, generations- und sozialübergreifend und warmherzig...!
Eine der schönsten Bühnen Berlins & ein perfekter Monitor- und Raumsound besorgen den Rest!
Singen macht halt glücklich und dabei zuschauen auch!

holt euch die Käpt'n Karaoke App auf's Smartphone!
... wei sie wirklich toll ist!

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.heiko.karaokeliste&hl=de

Oder klickt den Link für seine Songliste…

http://derkaeptn.de/songliste.html


Mo 06.11.2017
19.00 Uhr
Musik   thirsty & miserable: Valerian Swing (Exp. Post-/Math-Rock, Correggio/Italy) + Apostrophe (Post-Punk/Shoegaze, Berlin)

Valerian Swingdoors 19:00 - show 20:00
Initially emerging in 2011, Valerian Swing cemented their place as one of most interesting bands in the Italian heavy scene, with their second album "A Sailor Lost Around The Earth", and then at an international level with 2014’s ‘Aurora’.

Now 2017 sees the return of Valerian Swing following a change of personnel. One that saw the exit of bassist Alan Ferioli in favour of baritone guitarist Francesco Giovanetti. The trio went and created their fourth full length album, during a period of personnel, artistic growth and maturity that has seen them gradually expand their spectrum of sound beyond the boundaries of just being ‘heavy’. This latest chapter has resulted in new album ‘Nights’ that is undoubtedly their most accessible, rich and varied record to date.

Composed last summer over a relatively short time period (by their standards) and recorded at the turn of 2016 in Bologna and Reggio Emilia, ’Night’s saw the band work with long time friend and sound engineer Raffaele Marchetti. Mixing of was handled by Matt Bayles (Mastodon, Isis, Botch, Russian Circles, Caspian) at Red Room Recording in Seattle.

‘Nights' is a record that showcases Valerian Swing’s sublime technique and speed but unlike previous albums the aim was to focus more on the melodic construction of their songs and less on the extreme. The result is an album that explores more expansive post-rock, rhythmic and cinematic sounds.

At certain points throughout ‘Nights’ especially with the added vocal elements, some tracks verge into experimental pop territory, an area the band were unafraid to visit. The influence of new baritone guitarist F. Giovanetti (and synths) on Valerian Swing is evident. His place in the band allowed guitarist/vocalist Stefano Villani to lead them in a more free way allowing for experimentation with computers, electronics, processed vocals and devices different from the guitar.

Having played all over the world, including the SXSW, ArcTangGent and having shared stages with bands of the caliber of Dillinger Escape Plan, Russian Circles, Boris, Deafheaven, And So I Watch You From Afar, Valerian Swing will bring their eclectic ’Nights' in concert, first in Europe from the end of April - including a slot at Colossal Weekend in Copenhagen with Deafheaven, Oxbox and many others.

’Nights' has been released in UK/Worldwide via Small Pond on 12th May.

Press quotes:
‘Taking post-rock as a starting point, they add a little math rock, heaps of riffs, and an occasional chant to create something magnificent’ - Rock-A-Rolla

‘They found their personal approach to the songwriting, with a skillful mix of musical genres such as hardcore, indie, post rock, progressive and electronic sounds’ – Rolling Stone



Some say that Apostrophe plays post-hardcore, maybe kinda like your daddy's emo back when he hung out in the 1980s.

Some press hype:
“… Apostrophe does everything right on 'Infinity Times Zero' and really shits on every trend. … Don’t be told that you need anything more.” - Intro

"Indie rock rooted in punk rock with rad melodies combined with real good crashbangin’ guitars are on the program." - Ox Fanzine

“… [Apostrophe goes] back to the time when this genre was still meaningful and one dealt with real worries of existence … real emotions, deep riffs, loud guitars and drums that beat the rage out. Respect!” - Blueprint Fanzine

http://www.valerianswing.com/
https://valerianswing.bandcamp.com/
http://listentoapostrophe.com/
https://apostropheberlin.bandcamp.com/
https://www.facebook.com/events/179171355975657

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das ist der text
please wait ...